Po co właściwie mieć logo firmowe?

wpis w: Uncategorized | 0

Po co tak właściwie mieć logo firmowe?

Logo firmowe – jak to się stało, że każdy chce inne? Każdy z nas lubi wyróżniać się na tle innych, a to dobieramy różnego koloru ciuchy, aby charakteryzować się inną kolorystyką. Inni chodzą w pełnej czerni, aby się wyróżnić w inny sposób. Tak samo jest w prowadzeniu firmy. Niby mamy tę samą działalność, ale jednak ścigamy się z konkurencją o tą inność. Innowacyjność. Już kiedyś kiedyś ludzie wiedzieli, że trzeba się jakoś wyróżnić na tle innych, ale jak to robili? Po prostu zaczęto wyróżniać się pracą lub zaczęto stosować na witrynach sklepowych pewnego rodzaju zdobienia, co zapoczątkowało istnienie logo.

Od zarania dziejów…

Po co właściwie mieć logo firmowe?
Po co właściwie mieć logo firmowe? – szyld przed witryną sklepową

Już w dawnych czasach wiedziano, że Twoja firma musi się wyróżnić na tle innych. A nic tak dobrego efektu nie daje jak logo jest tak naprawdę nie odłącznym elementem firmy. Sprawia, że nasza firma jest rozpoznawalna wśród innych marek. Im bardziej będziemy się wyróżniać tym bardziej nasi klienci będą nas dostrzegać. Na to konto były robione różnego typu szyldy przed sklepem, które robiły za informacje. Czasem informacja o tym czym się dany rzemieślnik zajmuje. Im bardziej wymyślny miał szyld wygląd tym większa była klientela, która zwracała uwagę na piękne kolorowe szyldy niczym logo firmowe naszych czasów.

Specjalnie do tego byli zatrudniani malarze, aby wykonywać takie prace. Większość ludu było nie piśmienne, większość nawet nie umiała czytać już nie mówiąc o czytaniu. W tym wypadku szyldy reklamowe były robione z samą oprawą graficzną. Oczywiście bywały miejsca w których lud był piśmienny i umiał czytać, ale nie było tak tego aż dużo. W Polsce właściwie od XVII wieku zaczęto dopiero potrafić czytać z tego też powodu były robione reklamy graficzne. Z tego też powodu powstała Biblia Pauperum (biblia dla ubogich – z pełną oprawą graficzną Starego i Nowego Testamentu).

Cofając się do czasów przed naszą erą

Każdy słyszał pewnie o mieście, które zostało zniszczone poprzez erupcje wulkanu. Ale czy wiesz o tym, że właśnie w Pompejach odkryto najstarsze reklamy? To tam właśnie idąc ulicami na rynek można zobaczyć stare napisy promujących daną osobę. To tylko pokazuje, że już w tamtych czasach wiedzieli jak zadbać o promowaniu siebie.

Po co właściwie mieć logo firmowe? – Pompeje

Tak w sumie, wtedy było trudniej. Nie było ani druku ani internetu, aby zaistnieć na cały kraj czy świat, że zajmujesz się daną rzeczą. Musiałeś dużo pracować i wyróżniać się. Teraz też niestety trzeba się wyróżniać na tle innych, ale mamy więcej możliwości, aby osiągnąć „popularność na rynku”.

Jak to w praktyce wygląda ?

Wiele osób stwierdza, że po co mi tak właściwie logo skoro i tak zarabiam, przecież są klienci? A no po to, żeby chociażby być łatwo polecany przez klienta, który u nas był. Jak to działa?

Załóżmy, że mamy logo firmowe, które przedstawia to czym się zajmujemy. Jesteśmy firmą meblarską, na naszym logo jest dłuto, piła i siekiera. Klient, który dostał u nas mebel będzie pamiętał nas za dobrze zrobioną pracę i będzie chciał komuś nas polecić. Niestety zgubił numer do nas, więc opowiada jak nas znalazł swoim znajomym i że mieliśmy takie logo, bo mieliśmy je na koszulce na przykład albo na samochodzie transportowym.

Po za tym przykładem, nasze logo jest też naszym podpisem, jeśli jesteśmy twórcami, ale nie tylko. Tworzymy plany architektoniczne, meble, czy rzeźby potrzebujemy logo, ponieważ pokazujemy, że to my stworzyliśmy. Wygląda to o wiele bardziej profesjonalniej, oraz o wiele lepiej wizualnie. Klienci to odbierają to o wiele lepiej.

Dlatego uważam, że powinno się mieć logo. Ponieważ daję ono nam dużą rozpoznawalność na rynku pracy, czy też zleceń. Nasza praca, dzieło, jest rozpoznawalne, a wraz z logo robi nam reklamę. Klienci dostają gadżety z naszym logo, zarazem są zadowoleni, bo mają smycz do kluczy z naszym logiem firmowym, czy długopis. Wbrew pozorom daję to nam bardzo duże możliwości i daję efekt dużego rozpoznawania przez konsumentów.

Jeśli dalej masz problem z decyzją jakie logo

Jeśli potrzebujesz logo, a nie masz w tym wypadku zapraszam do mnie, tutaj link poniżej do oferty na logo:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *