Jeżeli szukasz logo to dobry adres Logo firmowe – branding Twojej marki – skoro tu trafiłeś mam nadzieję, że wiesz jak ważny jest to element. Dzięki niemu będziesz rozpoznawalny wśród innych.

Jak rozbudować swój branding? I po co? Tutaj wyczerpująco tłumaczy Sukces Studio co należy zrobić:

Krok po kroku powstawania logo

Zazwyczaj klienci przychodzą do mnie i mówią, chce logo. No dobrze, ale jakie? Bo są ich różne typy. Najprościej tłumacząc wyróżniamy takie logo jak:

Logo firmowe - branding Twojej marki
Logo firmowe – branding Twojej marki
Logo firmowe - branding Twojej marki
Logo firmowe – branding Twojej marki
Logo firmowe - branding Twojej marki
Logo firmowe – branding Twojej marki
Logo firmowe - branding Twojej marki
Logo firmowe – branding Twojej marki

Najlepiej jest jeżeli logo zawiera całą nazwę firmy, ponieważ tak naprawdę nie wyróżniamy się jeszcze, aż tak na rynku w swojej dziedzinie. Lepiej w tym wypadku będzie jeśli konsument będzie nas kojarzył z nazwą firmy. O ile nazwa odnosi się do tego co wykonujesz. Bo jeśli działasz w kilku branżach. To wystarczy może sam sygnet.

Przyjęło się, że logo najlepiej, aby było w kwadracie lub w kształcie koła, aby od razu klient mógł wrzucić je na google, instagrama, facebooka, twittera czy inne social media. Ponieważ jest tam wymagany konkretny kształt. Podobnie jest w wypadku stronie internetowej, wymaga tego kształtu. Mogą to też być figury wpisane w kwadrat, ważne aby nie wychodziły po za pole kwadratu. Często spotykane jest logo firmowe w kształcie koła. Przykładem tego są loga przeglądarek, które są okrągłe.

Jak wygląda proces tworzenia logo?

Kontakt

Logo firmowe - branding Twojej marki

Najpierw jest tak naprawdę od Ciebie zgłoszenie. Co Twoja firma robi. Czym się zajmujesz. Jeśli wiesz co chciałbyś aby przedstawiało logo opowiedz mi o tym.

Wstępny projekt

Logo firmowe - branding Twojej marki

Jak zbiorę wszystkie dane, oraz informacje od Ciebie jest moment zastanowienia się od czego zacząć.

A jak najlepiej?

Od myślenia na papierze.

Zabieram się za projekty.

Projektuje dane logo na różne sposoby, w zależności jakie chcemy. Wykonuje to zazwyczaj przy pomocy markera czarnego, ale nie tylko bo jeśli jest to logo tekstowe wykorzystuje inne do tego narzędzia. Na początku nie martwimy się kolorami, dzięki temu łatwiej nam jest ustalić kształt tego logo.

Wybór odpowiedniego logo

Logo firmowe - branding Twojej marki

Po wykonaniu projektów logo i wybraniu z nich 3 najlepszych wysyłam je klientowi. Po wybraniu tego najlepszego, które nam się podoba. (Projekt jest tylko pomysłem i wstępnym szkicem, one tak naprawdę zapoczątkują nasze idealne logo w przyszłości.) Następnie po zdecydowaniu, które logo bardziej Tobie się podoba. Przechodzę do realizacji logo w programie do grafiki wektorowej.

Projektowanie w programie graficznym

Logo firmowe - branding Twojej marki

Dobór kolorystyki do logo firmowego

Początkowo wykonuje to tak jak już wspomniałem monochromatycznie. Po wykonaniu tego logo zaczynam szukać kolorów które będą pasować do logo, aby rzucało się w oczy.

Logo firmowe - branding Twojej marki

Kolory przeciwstawne idealnie pasują do tego. Są one dla siebie kontrastowe przez co to oddziałuje na nasz wzrok. Za to na przykład kolor czerwony rzuca się aż z daleka. Zależy co chcemy osiągnąć.

Przekazanie materiałów klientowi

Gotowe logo wysyłam w formacie pdf. oraz w cdr., który jest wymagany przez drukarnie.

Do tego jeśli klient chce, robię dodatkowo papier firmowy też w tych podanych formatach. Papier firmowy zawiera nazwę firmy, logo, dane kontaktowe i ogólnie adres witryny. Co daję nam tak naprawdę dodatkowy element dzięki któremu możemy dotrzeć do szerszego grona klientów. To zależy od Ciebie co byś chciał na nim i czy chcesz dodatkową rzecz.

Jak już ustalimy, że jesteś zadowolony z logo firmowego to przejdziemy po wszystkim rozliczamy się z wykonanej przeze mnie pracy.